Wat als trainen nu de aanzet was tot:

Spelen, beleven, genieten alsof morgen niet bestaat en gisteren nooit bestaan heeft!

Sporten, bewegen sodat je jezelf toelaat je innerlijke kind terug los te laten.

Geen pijn meer is leuk, een paar kilo lichter is fijn, een six-pack ziet er geweldig uit.

Wat kan er tegen het vertrouwen in je lichaam tegenop om je innerlijke kind terug los te laten? Spelen, beleven, genieten alsof morgen niet bestaat en gisteren nooit bestaan heeft en alsof er niemand staat te kijken!

Je lichaam leren aanvoelen, vanuit beweging. Om zo verder te leren luisteren naar je intuïtie en je emoties.

Als je dat vertrouwen in jezelf, in je lichaam kan terugvinden, dan komt al de rest er als bonus bij, zonder extra moeite. ALS het nog relevant is!

Onconventioneel en effectief

Creatief

Er zijn zoveel mogelijkheden om leuke trainingen te organiseren. We verlaten de standaard routines en duiken in de creatieve trainingsvormen. Spelen, ontdekken, zonder dat het een circusact gaat worden!

Zelfstandig

Één van mijn doelen is ervoor zorgen dat jij zelfstandig kan trainen
Ik geef je dus alle achtergrond en kennis mee zodat je dat ook kan, als je daarvoor kiest.

Indiviudueel

Slechte dag, pijntje? Dan gaat de voorbereiding aan de kant en kijken we naar wat jij die dag nodig hebt. Moeten er eerst wat triggerpoints losgemaakt worden? Doen we. Een rustigere training nodig of net nood om je af te reageren…

Stop

Leren stoppen voor je begint te compenseren is cruciaal. Zeker in het begin zeg ik stop en leer ik je voelen waarom.

FUN

Ook tijdens de training mag dat innerlijke kind al los. Buiten de lijntjes kleuren, ontdekken, spelen.

Functioneel

We trainen bewegingen en beweegpatronen, geen individuele spieren.  

In context

Een training moet relevant  zijn. Iemand met rugklachten heeft andere noden dan een wielrenner.

Eenvoudig

Eenvoudige materialen en systemen. Als je wil kan je zelf thuis gewoon verder trainen.

Kwaliteit boven kwantiteit

Ik zie liever 7 goede herhalingen dan 6 goede gevolgd door 14 met compensaties.

Effectief

Met maar 1 training per week behaal je al merkbare resultaten. Zonder elke week spierpijn te moeten hebben!

Trainen om te leven

Niet trainen om te trainen
of
trainen voor de looks


Ons lichaam past zich aan
aan wat we er van vragen

Wist je dat je gewoon iets anders van je lichaam kan vragen?

Ons lichaam past zich aan aan wat we er van vragen.
10 dagen met mijn arm in een draagdoek en mijn arm niet bewegen: check
8 uur per dag onderuigezakt en voorovergebogen zitten: check
Blijven fietsen, lopen, zwemmen terwijl je eigenlijk al in compensatiepatronen zit: check

Hoeveel tijd zit er tussen deze 2 foto’s hierboven denk je?

Gok maar…


Iets in gedachten?

Een paar weken, een paar maanden?

2 minuten! Ja, écht.

Links is zijn normale stand. Rechts met instructies om iets anders van zijn lijf te vragen.

Hij moet het bewust doen. Zijn lijf kan het wel!

Door training heeft hij nu veel minder last van zijn rug en zijn schouder. 
Een schouder die hij van de dokter niet teveel mocht belasten.

Nu doet hij terug gewoon die dingen die hij graag doet. Wandelen, in de tuin werken, … . 
Zonder pijn of klachten!

De foto hier beneden is het resultaat van weken training

Spontane houding, wat een verschil!
Let op de schouders, hoeveel rechter ze staat. Stand van de knieën, enkels.

Niet alleen heeft ze veel minder rug, nek en schouderpijn. Ze heeft ook nog eens haar pr’s op de koersfiets gebroken én haar fiets terug afgesteld zoals in haar competitiejaren!

Geen kwestie van harder te trainen, meer gewicht, zwaarder.

Leren dat lichaam juist te gebruiken, delen stabiliseren, andere delen bewegen.

Waar stop je, wat is genoeg voor jouw doelen.
Hoe is niet de vraag.

Personal Training met
Move & Improve

Dit is de trainingsfilosofie 

Kwaliteit boven kwantiteit

Van eenvoudig naar complex

je eigen lichaam leren aanvoelen

stoppen als je begint te compenseren

weten waarom je iets doet

leuk en gevarieerd

Al wat je nodig hebt zit al in je lichaam

Het is een kwestie van het te leren gebruiken

PT

Kickstart

  • 1 training van 1u30
  • Op maat van jouw noden en wensen
  • Perfect als opfrissing of om zelf een trainingsschema voor thuis te hebben
PT

Accelerate

  • 4 individuele trainingen van 1uur
  • Op maat van jouw noden en wensen met een logische opbouw
  • Ideaal om jouw training te versnellen en je lichaam beter te leren aanvoelen.
PT

Excellence

  • 12 individuele trainingen van 1 uur
  • Op maat van jouw noden en wensen met een gestructureerde opbouw.
  • Je leert je lichaam echt aanvoelen
  • Intensiteit aangepast aan jouw doelen Van levenskwaliteit tot sportieve ambities

Trainen met Move & Improve

Simpel en Duidelijk

Wat moet je  niet verwachten

❌ Harder, sneller, meer, zwaarder
❌ Bodybuilding

❌ Beach body training
❌ 3 dagen niet kunnen stappen na een training
❌ strict dieëet

Wat mag je wél verwachten

✅ Spelen, ontdekken, verkennen, je lichaam leren kennen.
✅ Vertrouwen op je eigen lichaam. ✅Sterker worden en beter bewegen zonder spierpijn

✅ Soepeler en vlotter bewegen
✅ Betere sportprestaties
✅ Begrijpen waarom je iets doet

Personal Training kan online en offline

The point of working out is not getting better at working out.

The point of working out is to be better at life!

>